west2est.reismee.nl

Dag 14 Klausdorf - Wiek

Eerste Paasdag: laptop overleden.

Nu ik eenmaal mijn ritme heb gevonden begint er van alles om mij heen op te geven. Mijn fiets mist inmiddels versnelling 10 en 11 (deze trappen door), mijn schoenen zijn versleten (de pedalen hebben de gaten er in geslagen) en sinds vanavond wil de laptop niet meer opstarten ivm een defecte harde schijf. Hopelijk garantiewerk want het is een laptop van de baas, maar dat kan ik pas gaan regelen als ik terug ben.Het verhaal wordt dus wat korter dan normaal ivm het typen op mijn telefoon en hopelijk binnenkort ook met foto's als ik een keer een hotel heb met sneller internet

Omdat ik vandaag nog minder ver dan gisteren hoefde en de ontbijtzaal pas om 8 uur open ging heb ik lekker rustig aan gedaan vanmorgen. Er waren bij het ontbijt gekleurde eieren om in de paas stemming te komen.

Na het ontbijt ben ik de tassen uit mijn kamer gaan halen en gaan afrekenen. Het was nog grauw, maar de storm was geluwd. Sterker nog, er stond amper wind. Dat was voor het eerst deze trip. Het was wel aan de frisse kant maar ik besloot toch in korte broek te vertrekken.

Na ongeveer 10 a 15 kilometer doemde Stralsund op. Gelukkig bleek ik niet over die enorme brug te hoeven maar lag er gewoon een lage weg naast. op Rügen had ik wat fouten in de navigatie gemaakt waardoor ik meerdere malen verkeerd reed. Uiteindelijk heb ik maar het routeboekje in de hand gehouden om goed te blijven fietsen. Door de belabberde WiFi had ik gisteren al moeite genoeg mijn verhaal te plaatsen, dus het controleren van de route is er bij ingeschoten.

Bij Rambin was het tijd voor de eerste stop. Hier zit een bierbrouwerij die vele prijzen heeft gewonnen en binnenkort ook in de AH te koop is (bier in papieren wikkels, het valt meteen op). Die vond ik lekker dus besloot ik langs te gaan bij de brouwerij. Hier een proefplankje genomen van 4 halve glaasjes. Ze waren allemaal zo lekker dat ik ging twijfelen over een tweede serie. Maar ik moest nog een stuk dus kocht ik een fles voor vanavond en ging ik weer verder.

Het werd maar niet warmer en om koude handen te voorkomen heb ik maar een IKEA Lifehack gemaakt. Het werkte super!

Na een uurtje gereden te hebben werd het tijd voor de lunch. Een pasta en een alcoholvrije Weissen smaakte prima. Inmiddels begin ook de zon af en toe te schijnen. De temperatuur raakte alleen helaas hooguit de 6 graden aan. Het bier bleef ik elk geval wel lekker koud.

Na nog weer een omweg via een landtong en een veerboot kwam ik rond half 5 bij het hotel. Eenmaal geïnstalleerd in de kamer ging de zon steeds meer schijnen. Zonde om op de kamer te zitten dus ik besloot alvast een stuk van de route van de volgende dag te fietsen en naar Kaap Arkona te gaan. Helaas bleek aldaar de zon in een groot wolkendek te zijn verdwenen en ook de trap naar de kust was vanwege levensgevaarlijke risico's afgesloten. Gelukkig was ik een paar kilometer daarvoor al de klif afgelopen naar de zee.

Daarna kwam ik nog langs een hunebed die mooi werd beschenen door de teruggekeerde zon.

Terug bij het hotel snel gedoucht en gegeten in het hotel.

Reacties

Reacties

Willem

Het is toch nog een redelijk lang verhaal geworden ????

PJ

Het is wat vroeg om nu al bier te proeven, maar ze zien er verrukkelijk uit.
Sjoerd heeft vingergymnastiek gedaan om zoveel tekst via zijn telefoon in te toetsen of hij heeft een intelligente telefoon, die misschien wel luistert naar zijn baas. Ik hoop voor hem het laatste. Morgen zijn de winkels open voor nieuwe schoenen !

Diana

"Ikea lifehack" ! Hilarisch! Ik vind dat je aan het eind van je reis al je blogs moet bundelen tot een boek! Je schrijft vermakelijk leuk! En Mark kijkt uit naar die biertjes bij de A&H. ;-) Succes Sjoerd ik vind het stoer wat je doet!

Nicole Jeske

Du bist wirklich tapfer, dass du diese kalten Temperaturen und den Wind erträgst. Ich wünsche dir, dass das Wetter bald mal schöner wird und du bei angenehmen Temperaturen und Sonne fahren kannst.
Viel Spaß weiterhin :-)
Nicole

Remko

Misschien staat je pc binnenkort op uit de dood :)
Wat ga je doen met je versleten spul? Nieuw spullen kopen?
Ik hoop dat je verderop mooier weer krijgt..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!