west2est.reismee.nl

Voorbereiding Deel 2 en de officieuze start

Deze week ben ik in de weer geweest met de laatste voorbereidingen. De laatste routes aangemaakt, routeboekjes van de Oostzeeroute (van Flensburg naar Gdansk) aangeschaft, een extra fietstas geregeld en voor de zekerheid toch maar een tent geregeld voor het geval een overnachtingsadres met een bed lastig blijkt te zijn.

Vandaag heb ik alle tassen ingepakt (gelukkig paste alles, anders had ik weer spullen thuis moeten laten) en een eerste testrit gemaakt met bagage. Dit was ook meteen de officieuze start, want om van Westland naar Estland te fietsen, kun je natuurlijk niet in Den Haag beginnen. Dus ben ik met bagage naar de grens van Den Haag met Westland gefietst en weer omgekeerd. De fietstassen voegen aardig wat gewicht toe en de stuurtas maakt het fietsen bij lage snelheid instabiel, maar eenmaal onderweg gaat het prima. Mijn gemiddelde snelheid was netjes en ook de duinen kwam ik prima op dank zij alle versnellingen die ik voorhanden heb.

Onderweg kwam nog een jongen naast mij fietsen die erg geinteresseerd was in mijn vele bagage. Dat werd zo een leuk gesprek waar ik mijn komende avontuur even aan hem uit legde en hij me de oren van het hoofd vraagde over hoe ik van alles ging doen en of ik niet eenzaam zou worden en wel genoeg getraind zou hebben. Ik antwoordde dat dat trainen onderweg wel zou komen. En wat betreft de eenzaamheid verwacht ik genoeg gesprekken met mensen zoals hem, die zo'n rare snuiter die bijna 4000 km voor de lol gaat fietsen wel interessant vinden en daar wel mee willen praten.

Vanavond doe ik maar lekker rustig aan en ga ik nog even genieten van de laatste avond thuis voor een lange tijd.


Reacties

Reacties

Aad en pauline

Slaap lekker vannacht en goede reis vanaf morgen .

Martijn Hensen

Hey Sjoerd,
Ik ben de broer van Anneloes Dusoswa en woon in Estland. Mocht je hulp nodig hebben als je in Estland bent qua advies of taal laat het weten. Ik ben ook gids in Tallinn dus mocht je intresse hebben, ik hoor het wel. Suc6 met je tocht en misschien tot ziens in Tallinn?

Groeten,

Martijn Hensen

Arjan

Succes, goeie reis en have fun!

Anneloes Dusoswa

Ha Sjoerd,

Een fantastische reis gewenst! Good luck and above all enjoy!!

Jan en Maria

Goede start morgen en heel veel succes de komende weken!!!

Willem

Goede start vandaag

Marco Reder

Een hele goede reis kerel. Lekker genieten van alles wat je gaat meemaken. Zal je volgen de komende 40 dagen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!